I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, July 08, 2009

Hadrah at Kiarong 5hbJuly2009

~Assalamualaikum~
~Salam sejahtera~
~Kepada anda semua moga bahagia~
Terlebih daolu aku(gjub) minta mahap kpada smua pasal lambat update blog ane..
Memandangkn aku yg selalu update blog ane bah..so aku tah yg minta mahap rah semua..
Segala baik buruk dlm tutur kata bicaraku dsini & perkembangan blog ane..Mostly ditujukan rah aku lah. Tapi kalau ada yg mau volunteer kn update2 blog ane juaa..Alhamdulillah..
Kalau suka bagitau kawan, kalau nda suka bagitau kami..hehe mcm promo d restoran..
Apanya kata pepatah...
Ringan sama djinjing,,berat sama dipikul..
Okeh okeh..today's post is about hadrah di Kg Kiarong
pada 5hbJuly2009..
Yg banarnya 5hb kami nada jemputan tapi ada emergency jemputan dari hj mazran..Ea passing arah kami lah..
So alhamdulillah..rajiki melimpah ruah..

Kami bekumpul d masjid Jame pada pukul 9.30am..and ada belatih jua,, selalu nda pulg blatih..
Karak hadrah sudah kami ane nyamu..haha nadadyh..kami maseh sentiasa belajar mencari idea yg baru2..
So hadrah kali ane bersempena Hari Keputeraan Kebawah Duli..
Ada lah sebuting ato lagu hari keputeraan..satu saja pulg tu, jantah banyak2..dtg pulg Kebawah Duli krg mleat kami main..
Tapi kn ada moralnya kami membawakan lagu Hari Keputeraan ane..
Macamana yg macamana Kebawah Duli prihatin terhadap rakyatnya, macamatu tah yg kami rasa..Wpun Kebawah Duli kn bufday, yg annually disambut basar2an..tapi this year Kebawah Duli menitahkan supaya segala acara perayaan dan smabutan hari keputeraan ditangguhkan..
Pasal Influenza A H1N1, ditakuti acara keramaian ane menyebabkan wabak ato spread dgn lebih meluas..
So Kebawah Duli prihatin lah terhadap rakyatnya..So kitani sama lah jua..
Cua bygkn ah, tiap2 taun celebrate basar2an..tapi kali ane kureng ckit..WallahuWa'lam..
Ah abes tya ceramahku..
So saksikan tah ulah2 kami semasa berada di kejadian..
Saya melaporkan utk Hadrah Kb2

Top Story :
  • Di ucapkan selamat maju jaya kepada c hamdan pasal ea rekrut..Ane myb ea last outing sama kami. Tapi inda lah langsung nda hadrah lagi..D lain masa di lain hari mun kn hadrah sama kami lagi, di alu2kan..EH adalagi, dh kluar blanja2 eyh..
  • C supian ada join behadrah sama kami..
  • Ada wah tym2 kami behadrah rah pgantin laki, meja di subarang rubuh..ah x bes tya..
  • Paling top story..Ada urg2nya jaa yg tawu. Lapas hadrah ato kn, aku eksiden..huhu
  • Betampur sama kugiran, durg makai speaker buuiii..
  • Dan di ucapkan tahniah jua kpaada para kb2 yg dpt UBD iaitu c muiz, c boob, c duan, c azmi, c hadi bagol, c nuh and aku...Ane ja yg ku ngat lah..And kb2 yg bini2 nya lah juwaa..
  • c gundoom nda lagi timbul2 msane...kira top story jua lah..


SEMASA BERADA DI KG KIARONG
PENGANTIN LAKI



Lawa pulg sudah posing sorg2,,gnya ada yg menyalat bah..sapa nah..
Ane pose formal pulg ne...buuuuulihlah..

Ah ane post informal..Buuuuuulihlah juwaaa..c adib nda kira informal toh pasal ea stretching..ato kira aerobic..


~Berjalan di jalan raya~




SEMASA BERADA DI DALAM KEM YG PERTAMA


Apa ah kn ku cakapkn? Nada..


Ah dsini pun nada kn ku cakapkan..
ada pulg tapi aku sama c boob ja yg tawu..keke


Nah lawa udah, c hamdan spoil..c kamal slalu pulg spoil ane, tapi msane ea dapat diterima sudah spoilnya..hehe


Ah ane pun bulih dkira spoiler jua ne..


Ah dsini nada kn ku cakapkn..batah jua eyh,,kn bceta jua ku ne..ane gmbr2 yg nada ceta saja..


Laagii..nada jua kn dcakapkn..


OoOoOhaaaiii...


SEMASA BERADA DI DALAM KEM YG KEDUA

Ah part ane byk tah kn ku cetakan ne..hehe

Hadrah kali ane kami mempersembahkn urg lama iaitu c Supian..tuu yaa baju purple..

~Sesi dialog~

Rf : " Nahada ku hampit kang hayyam ane, tepuuusing tya kang bu ajah anum..

Adib : "
Haawuu..janta kan dang ajah anum mamamu ah, aku sandiyi mleat muhamu ane udah ku tepuuuusing...Nda tah ku dapat memusing roda bonanza ne buuii "

Hilman : " Mati eyh...nahada ku belurih hayyam ne..Silau wah c rf ah, cuatah tutup mulut ah"

Hamdan : " Haawuu..udah ku kn rekrut ane, nda tah kamu kn mengampiti ku hayyan.."

~The End~


Bakas adi c duan ne menguyak aluminium ah..Brutal yoo..


Eh bil..walau pun walau..jantah julur2 wang mengaut nasi ah..


Nah ane innocent tya c aklil ah..ea tah ne mun kamu kn tawu,, mun dliat dari ulahnya
goodboy ne anak ah..


Leat bah camera ato mal..


Next outing inda lagi ku kn minjamkan tarku..Ku pinjamkan c pian, ko ta pulg memakai..
Tar size damit kali tuu ah...


SEMASA MENUJU KE KERITA MASING2 KN BERANGKAT KE UMAH PENGANTIN BINI DI KG PULAIE



Dalam hadrah ane bermacam2 cara menjamur tar..Ane salah satu daripadanya..




Tym nunggu2 pgantin laki berangkat kn, ada c rf manggil aku..pkir apa..upanya ada burung making..


Ops bungkas kb2..Ne nah pegawainya..
Ane gara2 membungkas salah seorang yg menyubuk burung tadi making ah...


SEMASA BERADA DI KG PULAIE
PENGANTIN BINI


Dib elek sha ko sana ah,, aku tawu tani paking rah kubur..



Tym betampur sama apa nah?? Sama kugiran kali namanya..




KETIKA DALAM PERJALANAN PULANG KE TANAH AIR


ada di antara ahli2 kb2 yg karas kepala, telah menggunakan Silk Route..


Tapi berjaya juwaa..Alhamdulillah..




SEMASA BERADA DI MASJD JAME'


~Sesi dialog~

Aklil : " Batah juwaa c nuh ane macah usin..Macah usin ka mbuat usin.."
Japni : " Elek sha ko sana ah..aku tawu kpala c nuh licin.."


Minggu ane Carlos Tevez muncul lagi..dmana2 kami hadrah, ada ya juwaa lakat..


Ulah2 semasa menunggu..
Ada yg duduk dbwh..


Ada yg duduk d atas..


Ada yg kontrol macho..
EH AKU NE!!


KBTube



Ketika dlm perjalanan ke umah pgantin laki


Sebenarnya..ada yg special lm vdeo ane..tapi aku terlambat..huhu


Liputan semasa yg tergendala..



Hamdan's farewell..Best of lucks and wishes from us..



Lm vdeo ane banarnya c nuh garu2 ketiaknya bah..yatah ea paluk tubuh tya ato, menahan rasa kali..haha


Sekian terima kaseh kerana sudi meluangkan masa mleat post ane..
Melalaikan pulg..tapi amatlah kami hargai..
Till our next outing pada 12hbJuly ane..
Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Hadrah's Gathering Slideshow